Preparation Of Mustard Oil

WRITING SKILL | PARAGRAPH/PROCESS WRITING

Use the flow chart and describe the preparation of mustard oil (100 words): : [নীচের ফ্লো -চার্টটি ব্যবহার করো এবং সরষের তেল তৈরির পদ্ধতিটি বর্ণনা করাে। (১00 শব্দে:] 

Flow Chart : Seeds collected-dried—crushed in a machine—a little water added-oil extracted—oil cakes separated-oil kept in containers—sealed-ready for use and sale.

Ans:

PREPARATION OF MUSTARD OIL

A Bengali kitchen without a container of mustard oil cannot be thought of. To prepare this edible oil, a few steps are to be followed. First, mustard seeds are collected and left to dry. Then the seeds are crushed in a machine. After that a little water is added to it. Then oil is extracted and oil cakes are separated. Oil thus made is kept in containers. Next, the containers are duly sealed. They are now ready for sale and use as well.

সরষের তেল তৈরি

সরষের তেলর পাত্ৰ ছাড়া বাঙালি রান্নাঘরের কথা ভাবা যায় না। এই ভােজ্য তেল তৈরি করতে কয়েকটা ধাপ অনুসরণ করতে হয়। প্রথমে সরষে বীজ সংগ্রহ করে সেগুলাে শুকোতে দেওয়া হয়। তারপর বীজগুলাে একটা যন্ত্রে ঘেঁতাে করা হয়। তারপর এতে একটু জল মেশানাে হয়। তারপর তেল বের করা হয় আর খােলগুলাে আলাদা করা হয়। এভাবে তৈরি তেল পাত্রে রাখা হয়। তারপর পাত্রগুলাে ঠিকমতাে বন্ধ করা হয়। এগুলাে এখন বিক্রি এবং রান্না করার জন্য তৈরি।


Note: এই আর্টিকেলের ব্যাপারে তোমার মতামত জানাতে নীচে দেওয়া কমেন্ট বক্সে গিয়ে কমেন্ট করতে পারো। ধন্যবাদ।

PROCESS WRITING, Writing Skill

Leave a Comment

Your email address will not be published.