write a paragraph on how to wash clothes at home

Use the following flow chart to write a paragraph on how to wash clothes at home: [ নীচের ফ্লো-চাটটি ব্যবহার করে কীভাবে বাড়িতে জামাকাপড় কাচা হয় তার ওপর একটি অনুচ্ছেদ লেখাে:]

Flow chart : Take water-add washing powder in water—dip dirty clothes in the mixture—leave for 30 minutes-scrub gently-rinse properly-dry-iron for use.

WASHING CLOTHES AT HOME

A simple procedure needs to be followed to wash dirty clothes at home. At first, required quantity of water is taken in a bucket. Then washing powder is added to the water according to the number of clothes. Next, the washing powder is stirred in the water to make a thick foam. Now, the dirty clothes are dipped in the mixture and left for 30 minutes. Thereafter, the clothes are taken out of the mixture and scrubbed gently. After that, these clothes are rinsed properly in clean water. Then they are dried. Finally, the dry clothes are ironed for use.

বাড়িতে কাপড়জামা কাচা

বাড়িতে নােংরা জামাকাপড় কাচার জন্য একটা সহজ পদ্ধতি। অনুসরণ করতে হয়। প্রথমে, বালতিতে পরিমাণমতাে জল নিতে হয়। তারপর কাপড়জামার পরিমাণ অনুযায়ী গুঁড়াে সাবান জলে দিতে হয়। এবারে, জলে গুঁড়াে সাবান ভালােমতাে নেড়েচেড়ে ঘন ফেনা তৈরি করতে হয়। এখন, ময়লা জামাকাপড়গুলাে এই মিশ্রণে ডুবিয়ে আধঘণ্টা ফেলে রাখতে হয়। তারপর, জামাকাপড়গুলােকে মিশ্রণ থেকে বের করে ধীরে ধীরে ঘষতে হয়। এরপর, সেগুলােকে পরিষ্কার জলে ঘষে ঘষে ভালােভাবে ধুয়ে নিতে হয়। তারপর সেগুলােকে শুকিয়ে নেওয়া হয়। সবশেষে, ব্যবহার করার জন্য শুকনাে জামাকাপড় ইস্ত্রি করে নিতে হয়।


Note: এই আর্টিকেলের ব্যাপারে তোমার মতামত জানাতে নীচে দেওয়া কমেন্ট বক্সে গিয়ে কমেন্ট করতে পারো। ধন্যবাদ।

PROCESS WRITING, Writing Skill

Leave a Comment

Your email address will not be published.