Write a paragraph (within 100 words) on your favourite author using the following points

Write a paragraph (within 100 words) on your favourite author using the following points: [নীচের সূত্রগুলি ব্যবহার করে (১০০ শব্দের মধ্যে) তােমার প্রিয় লেখকের ওপর একটি অনুচ্ছেদ রচনা করাে:]

Points: The author’s name—his/her works-his/her writing style—what works of him/her you have read —- why you like him/her.

Ans:-

MY FAVOURITE AUTHOR

Sarat Chandra Chattopadhyay is my favourite author. He is called the immortal artist of words in Bengali literature. Among his famous novels, I have read ‘Pather Dabi’, ‘Devdas’, ‘Griha Daha’, ‘Parineeta’ and obviously ‘Srikanta’. ‘Srikanta’ is his autobiographical novel. He wrote many stories like ‘Abhagir Swargo’, ‘Bindur Chhele’, ‘Ekadoshi Bairagi’, ‘Sati’, ‘Ramer Sumati’, ‘Lalu’, etc. I have read most of them. Sarat Chandra’s style of writing is very simple. Anybody can understand his works at one go. Besides writing in a lucid language, he wrote for the poor and the downtrodden. His books aim at becoming the voice of the voiceless multitude. Because of such style and purpose of writing, he attracts me most. I believe, Sarat Chandra’s works will remain in the list of the best sellers even in the ages to come.

আমার প্রিয় লেখক 

শরৎচন্দ্র চট্টোপাধ্যায় আমার প্রিয় লেখক। তাঁকে বাংলা সাহিত্যের অমর কথাশিল্পী বলা হয়। তাঁর বিখ্যাত উপন্যাসগুলাের মধ্যে আমি পড়েছি, ‘পথের দাবি’, ‘দেবদাস’, ‘গৃহদাহ’, ‘পরিণীতা’ এবং অবশ্যই “শ্রীকান্ত। শ্রীকান্ত তাঁর আত্মজীবনীমূলক উপন্যাস। তিনি ‘অভাগীর স্বর্গ’, ‘বিন্দুর ছেলে’, ‘একাদশী বৈরাগী’, সতী’, ‘রামের সুমতি’, লালু প্রভৃতির মতাে বহু গল্প লিখেছেন। আমি সেগুলাের অধিকাংশই পড়েছি। শরৎচন্দ্রের লেখার ধরণ খুব সাদামাটা। যে কেউ তাঁর লেখাগুলাে একবার পড়লেই বুঝতে পারবে। সহজ ভাষায় লেখার পাশাপাশি তিনি গরিব এবং নির্যাতিতদের জন্য লেখেন। তাঁর বইগুলাের লক্ষ্য হল অগণিত মূক জনতার কণ্ঠস্বর হয়ে ওঠা। লেখার এরকম শৈলী এবং উদ্দেশ্যের কারণে তিনি আমাকে সবচেয়ে বেশি আকর্ষণ করেন। আমি বিশ্বাস করি আগামী দিনগুলােতেও শরৎচন্দ্রের কাজগুলাে সবচেয়ে বেশি বিক্রি হওয়া বইয়ের তালিকায় থাকবে।


Note: এই আর্টিকেলের ব্যাপারে তোমার মতামত জানাতে নীচে দেওয়া কমেন্ট বক্সে গিয়ে কমেন্ট করতে পারো। ধন্যবাদ।

Paragraph Writing
,

Leave a Comment

Your email address will not be published.