write a paragraph on how to prepare chow mein at home

Use the following flow chart to write a paragraph on how to prepare clow mein at home: [নীচের ফ্লো-চাটটি ব্যবহার করে কীভাবে বাড়িতে চাউমিন তৈরি করা হয় তার ওপর একটি অনুচ্ছেদ লেখাে:]

Flow chart : Buying chow-breaking into piecesboiling-draining water-cutting beans, cabbage, carrot, capsicum, onion, etc.—frying in pan with a little oil-placing on plate–sauce spread on it—serving hot with fork.

PREPARATION OF CHOW MEIN

Chow mein is a very popular fast food all over the world. To prepare chow mein, at first, chow is bought from the market and broken into pieces. Then it is boiled in water. Next, water is drained to make it dry. Now, beans, carrot, cabbage, capsicum and onion are minced. Then a frying pan is heated and a little oil is poured into it. Next, the minced ingredients are fried and the drained chow is mixed with them. Now the required quantity of salt, ajinomoto, soya sauce are mixed with it and fried. Then the prepared chow is placed on a plate. Finally, sauce is spread on it and it is served hot.

চাউমিন তৈরি

সারা পৃথিবীজুড়ে চাউমিন হল জনপ্রিয় ফাস্ট ফুড। চাউমিন তৈরি করার জন্য প্রথমে, বাজার থেকে চাউ কিনে ছােটো টুকরােয় ভেঙে ফেলা হয়। এরপর, একে জলে সেদ্ধ করা হয়। তারপর জল ঢেলে ফেলে দিয়ে একে শুকনাে ঝরঝরে করা হয়। এবারে, বিন, গাজর, বাঁধাকপি, ক্যাপসিকাম, পেঁয়াজ ইত্যাদি কুচিকুচি করে কাটা হয়। তারপর তাওয়া গরম করে তাতে অল্প তেল ঢালা হয়। এরপর কুচিকুচি করে কাটা উপাদানগুলি ভেজে নিয়ে তার সঙ্গে জলঝরা চাউ মেশানাে হয়। এবারে পরিমাণ মতাে নুন, আজিনােমাটো, সয়াসস ইত্যাদি এর সঙ্গে মেশানাে হয় এবং নেড়েচেড়ে সামান্য ভাজা হয়। এরপর তৈরি চাউ প্লেটে ঢেলে নেওয়া হয়। সবশেষে, এর ওপর সস ছড়িয়ে গরম গরম পরিবেশন করা হয়।


Note: এই আর্টিকেলের ব্যাপারে তোমার মতামত জানাতে নীচে দেওয়া কমেন্ট বক্সে গিয়ে কমেন্ট করতে পারো। ধন্যবাদ।

PROCESS WRITING, Writing Skill

Leave a Comment

Your email address will not be published.