write a paragraph on how mixed salad is prepared

Use the following flow chart to write a paragraph on how mixed salad is prepared: [নীচের ফ্লো-চার্টটি ব্যবহার করে কীভাবে পাঁচমেশালি স্যালাড প্রস্তুত করা হয় তার ওপর একটি অনুচ্ছেদ লেখাে:]

Flow chart : Cucumbers peeled and sliced-kept in pot-onions peeled and sliced-tomatoes washed and sliced-mint or coriander leaves chopped-green chillies chopped and mixed lemon juice added-salt, pepper added—salad oil poured—ready to serve.

PREPARATION OF MIXED SALAD

Salad is a tasty side dish. To prepare mixed salad the ingredients needed are cucumbers, onions, tomatoes, green chillies, lemon, salt, mint or coriander leaves and salad oil. At first, a few cucumbers are washed, peeled and sliced into thin round shapes. Next, a few onions are peeled and sliced. Then tomatoes are washed and sliced. Thereafter, mint or coriander leaves and green chillies are chopped. Next, juice from two or three lemons is added to the ingredients. Now, required quantity of salt and pepper are sprinkled on them and a little salad oil is poured on it. Finally, the mixture is stirred well and placed on a plate to be served.

মিক্সড় স্যালাড় তৈরি

মিক্সড স্যালাড হল সুস্বাদু সহযােগী খাবার। মিক্সড স্যালাড তৈরির জন্য যেসব উপাদান দরকার হয় সেগুলি হল শসা, পেঁয়াজ, টম্যাটো, কাঁচালঙ্কা, লেবু, নুন, পুদিনাপাতা কিংবা ধনেপাতা, গােলমরিচ এবং স্যালাড অয়েল। প্রথমে কতকগুলি শসা ধুয়ে খােসা ছাড়িয়ে গােল গােল পাতলা পাতলা করে কাটা হয়। পরে, কয়েকটা পেঁয়াজের খােসা ছাড়িয়ে পাতলা পাতলা করে কাটা হয়। এরপর, টম্যাটো ধুয়ে পাতলা করে কাটা হয়। তারপর পুদিনাপাতা কিংবা ধনেপাতা এবং কাঁচালঙ্কা কুচিকুচি করে কাটা হয়। এরপর, দুতিনটে লেবুর রস কেটে রাখা উপাদানগুলাের ওপর ছড়িয়ে দেওয়া হয়। এখন, পরিমাণমতাে নুন আর মরিচ সেগুলাের ওপর ছড়িয়ে দেওয়া হয় এবং অল্প পরিমাণ স্যালাড অয়েল তাতে ঢালা হয়। সবশেষে, মিশ্রণটিকে ভালাে করে নেড়ে নিয়ে পরিবেশন করার জন্য একটি প্লেটে সাজিয়ে নেওয়া হয়।


Note: এই আর্টিকেলের ব্যাপারে তোমার মতামত জানাতে নীচে দেওয়া কমেন্ট বক্সে গিয়ে কমেন্ট করতে পারো। ধন্যবাদ।

PROCESS WRITING, Writing Skill

Leave a Comment

Your email address will not be published.