write a paragraph on how greeting cards are made

Use the following flow chart to write a paragraph on how greeting cards are made: [নীচের ফ্লো-চার্টটি ব্যবহার করে কীভাবে গ্রিটিং কার্ড তৈরি করতে হয় তার ওপর একটি অনুচ্ছেদ লেখাে:]

Flow chart : Buying a blank card—drawing a designpainting it-decoration with paper, ribbons and beads—writing greetings on it-put inside an envelope-ready to be sent.

MAKING OF A GREETING CARD

A greeting card is a token of good wishes. We love to send greeting cards to our friends and relatives on special occasions. The making of a greeting card is easy and involves some steps. At first, a blank card is bought from the market. Next, a design is drawn on it. Then the design is painted. It is, thereafter, decorated with coloured paper cuttings, ribbons, beads, etc. In the next step, a message of good wishes is written on the card. After this, it is put inside an envelope. Finally, it is given to the friend or relative by hand or sent to them by post.

গ্রিটিং কার্ড তৈরি

একটি গ্রিটিং কার্ড হল শুভেচ্ছার নিদর্শন। বিশেষ অনুষ্ঠান উপলক্ষ্যে আমরা আমাদের বন্ধুবান্ধব এবং আত্মীয়স্বজনকে গ্রিটিং কার্ড পাঠাতে ভালােবাসি। গ্রিটিং কার্ড তৈরি বেশ সহজ এবং কয়েকটা মাত্র ধাপ রয়েছে। প্রথমে, ফাকা কার্ড বাজার থেকে কিনতে হয়। এবারে, এর ওপর নকশা আঁকা হয়। তারপর নকশাটিকে রং করা হয়। এবারে, রঙিন কাগজ কেটে, ফিতে, পুঁতি ইত্যাদি দিয়ে এটি। সাজানাে হয়। পরের ধাপে কার্ডে শুভেচ্ছাবার্তা লেখা হয়। এরপর, খামের মধ্যে কার্ডটিকে ভরা হয়। সবশেষে, বন্ধু বা আত্মীয়কে হাতে হাতে সেটি দেওয়া হয় অথবা ডাকযােগে পাঠিয়ে দেওয়া হয়।


Note: এই আর্টিকেলের ব্যাপারে তোমার মতামত জানাতে নীচে দেওয়া কমেন্ট বক্সে গিয়ে কমেন্ট করতে পারো। ধন্যবাদ।

PROCESS WRITING, Writing Skill

Leave a Comment

Your email address will not be published.